Wirtualne spacery jako nowoczesna forma prezentacji nieruchomości w Internecie

 

Wraz z postępem technicznym  i coraz powszechniejszym dostępem do Internetu, możemy zauważyć przemianę, jaka dokonuje się na rynku ofertowym nieruchomości. Tekstowe ogłoszenia w gazetach z dosyć ograniczonym opisem, niemal całkowicie zostały wyparte przez oferty internetowe, zawierające zwykle bogatą dokumentację zdjęciową.

Dodatkowo rozwój programów komputerowych umożliwia obecnie prezentację nieruchomości za pomocą zdjęć panoramicznych. Mają one szczególne znaczenie w przypadku fotografii wykonywanej wewnątrz obiektów, gdyż umożliwiają uzyskanie szerokiego pola widzenia, a nawet ujęcia całego pomieszczenia na jednym zdjęciu.

Pomysł na taki rodzaj prezentacji otoczenia wywodzi się z malarstwa. Przykładem  może być tutaj Panorama Racławicka gdzie na płótnie o szerokości 114 metrów i wysokości 15 metrów powstał ogromny obraz o kącie widzenia 360 stopni.

Obecny rozwój przeglądarek internetowych pozwala na wirtualne wyświetlanie pomieszczenia, w trybie panoramy sferycznej w Internecie bez instalowania dodatkowego oprogramowania. Osoba oglądająca taką prezentację ma wrażenie, że przebywa w środku obiektu. Za pomocą klawiatury lub myszy, może również zmieniać widok, przybliżać się i oddalać od wybranych obiektów, czy przejść do innego pomieszczenia. Jeżeli kilka panoram sferycznych zostanie połączony w jedną całość, otrzymamy wirtualną wycieczkę, która jest znakomitym sposobem na prezentację nieruchomości czy atrakcji turystycznych znajdujących się na większej powierzchni.

Największą zaletą przygotowania wirtualnej wycieczki dla nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży lub wynajmu, jest znaczne ograniczenie kosztów związanych z jej prezentacją. Za pomocą kliku kliknięć, bez konieczności odchodzenia od komputera, potencjalny kupujący może zorientować się jak wygląda oferowana nieruchomość. W połączeniu z usługą Google Street View możliwy jest również wirtualny spacer po okolicy nieruchomości. Dzięki takiemu rozwiązaniu, klient biura nieruchomości może wstępnie wybrać lokal do rzeczywistej prezentacji i odrzucić te, które nie spełniają jego oczekiwań.

Dodatkowymi korzyściami jakie niesie za sobą wirtualna prezentacja, może być również otwarcie się na zupełnie nowe rynki. Dla klientów z innych części Polski lub inwestorów międzynarodowych, poszukujących nieruchomości, możliwość wstępnego zapoznania się z obiektem, to również istotny czynnik mogący wpłynąć na decyzje zakupowe.

Można wyobrazić sobie nowoczesne biuro nieruchomości, w którym każda oferta posiada możliwość odbycia wirtualnego spaceru. Zresztą nie trzeba sobie tego wyobrażać – wystarcz odwiedzić agencję 360 Nieruchomości!