Aktualności

Korzyści wynikające z zamiany nieruchomości

administrator 29 listopada 2017

Raz na jakiś czas w naszej agencji nieruchomości przeprowadzamy transakcję zamiany mieszkań lub domów. Z niezrozumiałych względów transakcje takie są bardzo rzadkie, a niosą za sobą wiele korzyści. Wzajemne przeniesienie własności nieruchomości reguluje art. 603 kodeksu cywilnego. W praktyce transakcję taką przeprowadzamy u notariusza w bardzo podobny sposób jak zwykłą umowę sprzedaży nieruchomości, gdzie rozliczeniem jest różnica w cenach obu nieruchomości. Oczywiście jeżeli cena obu nieruchomości została określona na tym samym poziomie, rozliczenie takie nie występuje.

Główne korzyści wynikające z zamiany nieruchomości:

-obniżenie opłat notarialnych (występuje tylko jedna transakcja, zamiast kupna i sprzedaży);
-niższe rozliczenie finansowe (przekazujemy jedynie różnicę w cenie);
-podatek PCC naliczany jest jedynie od różnicy w cenie nieruchomości;
-możliwość zamiany nieruchomości obciążonej hipoteką za zgodą banku (istotne w przypadku nieruchomości, gdzie kwota kredytu przekracza wartość nieruchomości – zobowiązanie można przenieść na nową nieruchomość)
-mniejszy stres dla właścicieli nieruchomości (przy transakcji sprzedaży i kupna mieszkania, sprzedający często obawiają się, czy w krótkim czasie uda się nabyć kolejną nieruchomość, presja czasu często obniża również możliwości negocjacyjne);
-ulga dla osób, którzy mają problem z utrzymaniem dużych nieruchomości, otrzymują mniejsze mieszkanie z niższymi kosztami utrzymania oraz gotówkę, wynikającą z różnicy wartości nieruchomości.

Więcej

Sprawdzenie informacji na temat nieruchomości online

administrator 13 listopada 2017

Obecnie wiele informacji na temat nieruchomości prezentowana jest w formie cyfrowej. Poniżej przedstawiamy najważniejsze adresy, które pomogą w identyfikacji i potwierdzeniu stanu prawnego nieruchomości:

Wyszukiwanie księgi wieczystej: (potwierdzenie stanu prawnego, właścicieli, obciążeń itp)
https://przegladarka-ekw.ms.gov.pl/eukw_prz/KsiegiWieczyste/wyszukiwanieKW?komunikaty=true&kontakt=true&okienkoSerwisowe=false

Rejestr wniosków, decyzji i zgłoszeń budowlanych: (sprawdzenie np. co powstaje w okolicach naszej nieruchomości)
http://wyszukiwarka.gunb.gov.pl/

Identyfikacja działki, pomiary, powierzchnia, itp:
http://www.geoportal.gov.pl/

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (co możemy wybudować na danym obszarze) – niestety w chwili obecnej nie ma jednego zbioru tych informacji, dla każdego obszaru szukamy osobno – przykład:
http://www.wrosip.pl/index.php/plany-miejscowe/realty/3-planalias003.html

Systemy informacji przestrzennej (warunki techniczne, zabytki, również brak jednolitego systemu)
przykład: http://geoportal.wroclaw.pl/

Więcej

Sekrety Home Stagingu – Audiobook + Certyfikat

administrator 16 października 2017

  • Cena:
    • 57,00 PLN

Audiobook – Sekrety Home Stagingu

Sekrety home stagingu – czyli jak szybko sprzedać lub wynająć nieruchomość

ISBN 978-83-61362-51-7
Czyta: Tomasz Kućma
Format: mp3
Czas trwania: 4h 12min

Chcesz szybko sprzedać lub wynająć nieruchomość? Nie wiesz, jak wyróżnić się spośród tysięcy konkurencyjnych ofert? Być może jesteś inwestorem lub agentem nieruchomości, który mimo częstych prezentacji nie osiąga satysfakcjonujących wyników w sprzedaży mieszkań i domów. Być może zastanawiasz się, jak to możliwe, że niektóre biura pośrednictwa nieruchomości po tygodniu sprzedają dom, który wcześniej był wystawiany przez kilka lat. Odpowiedzią może być home staging. Home staging to działania przygotowujące nieruchomość do sprzedaży lub wynajmu, mające na celu jak najszybszą sprzedaż lub wynajem obiektu. Głównym zabiegiem w home stagingu jest inscenizacja nieruchomości, równie ważne są jednak podstawowe zabiegi związane z posprzątaniem mieszkania, drobnymi naprawami, zmianami funkcjonalnymi czy depersonalizacją.

 

Główne korzyści wynikające z home stagingu:

– przyspieszenie procesu sprzedaży lub wynajmu nieruchomości;
– korzyści finansowe dla inwestora;
– możliwość natychmiastowego wprowadzenia się do mieszkania przez kupującego lub najemcę;
– ograniczenie kosztów marketingowych związanych z długą ekspozycją oferty na rynku.

W książce znajdziesz porady warte nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych!

Daniel Tokarz – licencjonowany pośrednik nieruchomości, obecnie w trakcie zdobywania uprawnień rzeczoznawcy majątkowego. Uczestnik licznych szkoleń z zakresu aranżacji wnętrz i certyfikowany home stager. Licencjonowany operator drona. Od 2004 roku właściciel firmy inwestującej w nieruchomości i produkty zapewniające dochód pasywny.

Czego nauczę się z książki?
– Jak przygotować nieruchomość do szybkiej sprzedaży
– Jak w uproszczony sposób wycenić nieruchomość
– Jak przygotować plan nieruchomości
– Jak dobierać kolory
– Jak wyremontować mieszkanie z nastawieniem na zysk z inwestycji
– Jak zrobić profesjonalne zdjęcia nieruchomości
– Jak konstruować opisy z wykorzystaniem technik copywritingu
– Jak negocjować?
– Jak oceniać efektywność kanałów marketingowych przy sprzedaży nieruchomości
– Jak prezentować nieruchomość
– Jak prognozować czas sprzedaży nieruchomości

Co da Ci ta książka?
-sprawdzone techniki home stagingu
-szybszą sprzedaż nieruchomości
-sposoby na wykreowanie nowej wartości dla mieszkań lub domów
-bezstresowy proces sprzedaży nieruchomości
-pomysł na ciekawy biznes

Zdobądź certyfikat Home Stager Ekspert!

 

 

Certyfikat home staging - sekrety home stagingu

Certyfikat home staging – sekrety home stagingu

Procedura zdobycia certyfikatu:

  1. Zapoznaj się z publikacją
  2. Wyślij email na adres biuro@360nieruchomosci.pl, w odpowiedzi otrzymasz odpowiedni formularz i dokładne instrukcje
  3. Wybierz pomieszczenie w nieruchomości do przeprowadzenia home stagingu
  4. Wykonaj zdjęcie pomieszczenia
  5. Przygotuj plan pomieszczenia
  6. Wykonaj home staging
  7. Wykonaj zdjęcia po home stagingu
  8. W formie tekstowej opisz wykorzystane techniki i przeanalizuj budżet
  9. Opracowanie wyślij na email biuro@360nieruchomosci.pl
  10. Oczekuj na certyfikat w formie papierowej

Więcej

Kurs tworzenia planów i wizualizacji nieruchomości

administrator 15 września 2017

  • Cena:
    • 47,00 PLN

Kurs tworzenia planów i wizualizacji nieruchomości,
z wykorzystaniem bezpłatnego oprogramowania.

Typ plików: MP4
Nośnik: DVD
Czas trwania filmów: ~2h

Autor kursu: Daniel Tokarz – licencjonowany pośrednik nieruchomości (kilka tysięcy przyjęć nieruchomości z opracowywaniem planów, zdjęć i filmów), certyfikowany home stager, licencjonowany operator drona (UAVO) obecnie w trakcie zdobywania uprawnień rzeczoznawcy majątkowego, właściciel agencji 360 Nieruchomości.

Jesteś pośrednikiem nieruchomości i chcesz przygotowywać oferty z profesjonalnie wyglądającym planem i rzutem mieszkania?

Chciałbyś zaaranżować własne mieszkanie i nie jesteś pewien, jakie wymiary powinny mieć meble, aby były odpowiednie do każdego z pomieszczeń?

Chciałbyś podzielić mieszkanie na większą ilość pokoi?

Chcesz wirtualnie przespacerować się po mieszkaniu, które dopiero jest budowane?

Chcesz zaplanować home staging nieruchomości?

Dzięki kursowi tworzenia planów i wizualizacji dowiesz się, jak w krótkim czasie przygotować wszystkie powyższe materiały!

Spis lekcji zawartych na kursie:

1. Pobranie oprogramowania 1:51.
2.Interfejs programu 7:20.
3. Modyfikacja obiektów 6:58.
4. Wymiarowanie i rysowanie precyzyjne 4:49.
5. Importowanie planu 4:32.
6. Rysowanie i modyfikacja ścian 4:36.
7. Wstawianie okien i drzwi 4:17.
8. Przypisywanie kolorów i materiałów 6:01.
9. Dodanie mebli i wyposażenia 6:24.
10. Elementy zewnętrzne nieruchomości: ogród, nasadzenia, garaż 5:38.
11. Dodawanie poziomów i dachu 8:28.
12. Utworzenie dachu z oknem połaciowym 6:15.
13. Projekt piwnicy 4:13.
14. Projekt basenu 1:42.
15. Tworzenie ścian łukowych 2:59.
16. Importowanie i tworzenie własnych obiektów 3D 8:11.
17. Wydruk projektu, dodanie tekstu 5:23.
18. Dodanie świateł, rendering 8:47.
19. Wizualizacja z lotu ptaka 2:24.
20. Film video z zaprojektowanej nieruchomości 7:20.
21. Rendering zdjęcia 360 stopni, publikacja na stronie facebook 4:54.
22. Wirtualny spacer, gogle VR – wirtualna rzeczywistość (z wykorzystaniem komercyjnego oprogramowania) 3:02.
23. Publikacja planu, jako modelu 3D na stronie WWW 2:21.

 

Czego dowiesz się z kursu?

  • jak, od zupełnych podstaw, stworzyć plan nieruchomości i jej okolicy;
  • zaprojektować własną nieruchomość;
  • zaaranżować wnętrze;
  • zaplanować home staging;
  • wprowadzić zmiany funkcjonalne w nieruchomości;
  • przygotować wizualizacje wnętrz;
  • stworzyć film video z wizualizacji;
  • przygotować wirtualny spacer po projektowanej nieruchomości;
  • opublikować wirtualny spacer w mediach społecznościowych.

Więcej

Realizacja home stagingowa

administrator 14 sierpnia 2017

Realizacja home stagingowa Pani Natalii
Do przeprowadzenia home stagingu wybrałam aneks kuchenny, będący częścią 33m2 kawalerki po
generalnym remoncie. Kawalerka wystawiona została na sprzedaż a home staging był tylko
dopełnieniem przeprowadzonych w mieszkaniu zmian i miał za zadanie ocieplić i „udomowić”
surowe zimne wnętrze. Kuchnia w trakcie remontu przeszła gruntowną przebudowę. Otworzona
została na salon, dzięki czemu uzyskano większą swobodę ruchu i dodatkową przestrzeń roboczą.

Home Staging

 

Kuchnia po posprzątaniu:


Kuchnia po aranżacji:

Kuchnia wyposażona została w wysokiej jakości meble pod zabudowę. Białe lakierowane fronty,
szafki z cichym domykiem. Zamiast płytek w przstrzeni międzymeblowej wykorzystano lacobel w
białym kolorze, dodatkowo rozjaśniając i powiększając wnętrze.
Kuchnia po remoncie została gruntownie posprzątana. Odkurzenia i wyczyszczenia wymagały
zarówno meble jak i podłogi i okna. Po dokładnym posprzątaniu przygotowane zostały dekoracje
mające za zadanie ocieplić wnętrze.
Biało – szara baza dawała duże możliwości jeśli chodzi o dodatki kolorystyczne. Postawiłam na
słoneczny żółty, który jednocześnie ocieplił, ożywił i rozjaśnił pomieszczenie.
Zamontowane zostały również lampy, których brakowało, a które sprawiły, że wnętrze stało się
kompletne. (Zakup lamp stanowił największy w tym wypadku wydatek). Dodatkowo w trakcie
prezentacji mieszkania zastosowany został audiomarketing jak i aromamarketing.

 

BUDŻET:
Ilość Koszt całkowity
Doniczka prostokątna 2 szt. 22,4
Zioła (bazylia, tymianek,maggi) 6 szt (po 3szt na doniczkę) 14,98
Tabliczka z napisem 1 szt. 4,99
Wazon szklany 1 szt. 5,99
Kwiaty 1 szt. 4,99
Słoik duży 1 szt. 7,5
Słoik mały 1 szt. 5
Kawa w ziarnach 1 kg (opakowanie zbiorcze) 20
Ciastka 0,30 dag 5
Taca 1 szt. 14,99
Czajnik 1 szt. 24,99
Filiżanka 1 szt. 9,99
Półmisek 1 szt. 4,99
Jabłka, cytryny 6,87
Lampa zwis 3x40W 1 szt. 224
Lampa oczko 1 szt. 26,47
SUMA 403,15
Całkowity koszt remontu mieszkania wynosił 32500 zł, więc 403,15 zł na przeprowadzenie home
stagingu było tylko minimalną kwotą zainwestowaną przez właściciela. (na poziomie 1,2% wartości
przeprowadzonego remontu mieszkania).
Dzięki home stagingowi ogłoszenie wyróżniało się na tle pozostałych propozycji portalu
sprzedażowego z tego miasta. Wyświetlalność ogłoszenia, oraz odzew telefoniczny potwierdził że
wzbudziło bardzo duże zainteresowanie. Potencjalni kupujący dzięki zastosowanym technikom
home staging swobodniej czuli się w oglądanym wnętrzu i chętnie składali oferty kupna.

Więcej

Sprzedaż nieruchomości – depersonalizacja

administrator 13 marca 2017

 

Depersonalizacja polega na usunięciu z nieruchomości wszystkich osobistych rzeczy aktualnego właściciela. Należą do nich: zdjęcia, trofea, plakaty, pamiątki, nagrody, przedmioty kultu religijnego, certyfikaty, dyplomy, zabawki, sprzęt sportowy, kosmetyki, szczoteczki do zębów, okulary, ubrania i inne rzeczy osobiste. Potencjalny kupujący oczami wyobraźni powinien zobaczyć siebie i swoją rodzinę w oglądanym mieszkaniu, a wszystkie wyżej przedstawione przedmioty skutecznie mu to utrudniają.

Depersonalizacja ważna jest również w trakcie prezentacji mieszkania lub domu. Sprzedający zamiast koncentrować się na osobistych wspomnieniach, powinien nastawić się na przedstawianiu przyszłych korzyści wynikających z samej nieruchomości i jej otoczenia. W tym przypadku warto przynajmniej w podstawowym stopniu poznać profil kupującego i pytać o jego preferencje. Takie podejście do prezentacji mieszkania przesunie koncentrację z obecnych właścicieli na potencjalnych kupców, znaczenie zwiększając szansę na szybką sprzedaż nieruchomości.

Więcej

Wirtualne spacery jako nowoczesna forma prezentacji nieruchomości w Internecie

administrator 24 stycznia 2017

 

Wraz z postępem technicznym  i coraz powszechniejszym dostępem do Internetu, możemy zauważyć przemianę, jaka dokonuje się na rynku ofertowym nieruchomości. Tekstowe ogłoszenia w gazetach z dosyć ograniczonym opisem, niemal całkowicie zostały wyparte przez oferty internetowe, zawierające zwykle bogatą dokumentację zdjęciową.

Dodatkowo rozwój programów komputerowych umożliwia obecnie prezentację nieruchomości za pomocą zdjęć panoramicznych. Mają one szczególne znaczenie w przypadku fotografii wykonywanej wewnątrz obiektów, gdyż umożliwiają uzyskanie szerokiego pola widzenia, a nawet ujęcia całego pomieszczenia na jednym zdjęciu.

Pomysł na taki rodzaj prezentacji otoczenia wywodzi się z malarstwa. Przykładem  może być tutaj Panorama Racławicka gdzie na płótnie o szerokości 114 metrów i wysokości 15 metrów powstał ogromny obraz o kącie widzenia 360 stopni.

Obecny rozwój przeglądarek internetowych pozwala na wirtualne wyświetlanie pomieszczenia, w trybie panoramy sferycznej w Internecie bez instalowania dodatkowego oprogramowania. Osoba oglądająca taką prezentację ma wrażenie, że przebywa w środku obiektu. Za pomocą klawiatury lub myszy, może również zmieniać widok, przybliżać się i oddalać od wybranych obiektów, czy przejść do innego pomieszczenia. Jeżeli kilka panoram sferycznych zostanie połączony w jedną całość, otrzymamy wirtualną wycieczkę, która jest znakomitym sposobem na prezentację nieruchomości czy atrakcji turystycznych znajdujących się na większej powierzchni.

Największą zaletą przygotowania wirtualnej wycieczki dla nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży lub wynajmu, jest znaczne ograniczenie kosztów związanych z jej prezentacją. Za pomocą kliku kliknięć, bez konieczności odchodzenia od komputera, potencjalny kupujący może zorientować się jak wygląda oferowana nieruchomość. W połączeniu z usługą Google Street View możliwy jest również wirtualny spacer po okolicy nieruchomości. Dzięki takiemu rozwiązaniu, klient biura nieruchomości może wstępnie wybrać lokal do rzeczywistej prezentacji i odrzucić te, które nie spełniają jego oczekiwań.

Dodatkowymi korzyściami jakie niesie za sobą wirtualna prezentacja, może być również otwarcie się na zupełnie nowe rynki. Dla klientów z innych części Polski lub inwestorów międzynarodowych, poszukujących nieruchomości, możliwość wstępnego zapoznania się z obiektem, to również istotny czynnik mogący wpłynąć na decyzje zakupowe.

Można wyobrazić sobie nowoczesne biuro nieruchomości, w którym każda oferta posiada możliwość odbycia wirtualnego spaceru. Zresztą nie trzeba sobie tego wyobrażać – wystarcz odwiedzić agencję 360 Nieruchomości!

Więcej

Koło kolorów – koło barw

administrator 20 stycznia 2017


Podczas tworzenia zestawień kolorystycznych w pomieszczeniach warto posłużyć się kołem kolorów. Jest to podstawowe narzędzie każdego home stagera, ułatwiające wybór kolorów, które będą ze sobą współgrały i stworzą ciekawe i harmonijne wnętrze.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac home stagingowych proponuję wykorzystanie właśnie tego narzędzia jako elementu planu działań. Profesjonalne koło kolorów w wersji papierowej znajdziesz w sklepach plastycznych, zaś jego uproszczoną wersję pobierzesz z Internetu.
Koło kolorów nie jest przypisane jedynie do nieruchomości; z powodzeniem możesz użyć go na przykład do kompletowania ubrań, przygotowania makijażu czy innych opcji, w których wykorzystywane są zróżnicowane barwy. Niestandardowym wykorzystaniem koła kolorów może być projekt mający przykuć naszą uwagę – baner reklamowy lub znak ostrzegawczy.
Oto kilka podstawowych zasad doboru kolorów i posługiwania się kołem. Aby dobrze je zrozumieć, wydrukuj lub wyświetl na monitorze plik przedstawiający koło barw.

  1. Podstawowa zasada związana z kolorami mówi o tym, że do każdego koloru pasują barwy czarna, szara i biała. Przykład: jeżeli zastaniesz w pomieszczeniu zielone meble, zawsze możesz zastosować szare dodatki; taka kompozycja kolorów będzie dobrze wyglądała. Należy pamiętać, że nadużywanie kolorów uniwersalnych, czyli szarego, białego lub czarnego, może wywołać niepożądany efekt zbyt rozjaśnionego lub zaciemnionego wnętrza.
  2. Kolejna zasada dotyczy samego koła barw i pozostania w obrębie jednej barwy i jej odcieni. Jest to bezpieczna zasada dobierania kolorów, która może wydawać się nieco nudna. Przykład: pozostajemy w obrębie koloru niebieskiego, dobierając różne jego odcienie. Aby uzyskać ciekawy efekt, odcienie niebieskiego możemy przełamać bezpiecznymi kolorami – białym lub szarym.
  3. Trzecia zasada polega na dobieraniu kolorów sąsiadujących ze sobą na kole. Przykład: kolor zielony może zostać przełamany kolorami niebieskim lub żółtym.
  4. Zasada czwarta jest najbardziej odważna i polega na dobieraniu kolorów znajdujących się na kole naprzeciw siebie. Przykład: kolor zielony możemy przełamać kolorem czerwonym (w tym przypadku najlepiej wybrać jeden kolor jako dominujący, a drugi jako tzw. akcent dla wybranych dodatków).

 

Ponieważ home staging koncentruje się wokół ograniczenia kosztów modyfikacji, dobierając kolory, często zostaniemy zmuszeni do pozostawienia określonej barwy i doboru do niej pozostałych kolorów. Może okazać się, że brązowa szafa z sypialni musi pozostać na swoim miejscu – i właśnie do niej będziemy dobierać kolory ścian i pozostałych dodatków. Oczywiście zawsze istnieje możliwość pomalowania drewna lub narzucenia kapy w określonej barwie na dobrze wyglądający narożnik.

Więcej

Profesjonalna prezentacja nieruchomości

administrator 19 stycznia 2017

Proces prezentacji nieruchomości powinno poprzedzać rozpoznanie potrzeb naszego klienta. Jeszcze w trakcie rozmowy telefonicznej zapytaj, czy potencjalny nabywca zamierza kupić mieszkanie pod inwestycję, czy dla siebie i swojej rodziny; taki rodzaj pytania otwartego sprawi, że dowiesz się nieco więcej o planach związanych z nieruchomością i przygotujesz profesjonalną, szytą na miarę prezentację.

Znając potrzeby osoby kupującej, podczas prezentacji używamy języka korzyści, akcentując te właściwości nieruchomości, które wydają się najważniejsze. Możemy w tym celu zbudować kilka modeli prezentacji, skierowanych do różnych osób: rodziny, inwestora, singla czy starszej osoby.

Przed właściwą prezentacją przejdź trasę, jaką przemierzy potencjalny kupujący. Pozbieraj papiery, ulotki i wynieś na śmietnik przedmioty o większych gabarytach, które od kilku miesięcy czekają pod blokiem. Sprawdź również czystość i oświetlenie na klatce schodowej i w windzie. Jeżeli wiesz, że występuje problem z parkowaniem, poproś kogoś z rodziny, aby zatrzymał miejsce i odjechał w momencie, kiedy pojawi się kupujący, lub wynajmij miejsce parkingowe na czas sprzedaży nieruchomości. Przewietrz mieszkanie, odsłoń żaluzje i zapal wszystkie światła.

Zadbaj o odpowiednią temperaturę w mieszkaniu; nie powinno być ani za ciepło, ani za zimno. Zbyt zimnie mieszkanie nie stworzy odpowiedniej atmosfery, zaś przegrzane obniży koncentrację i spowoduje rozdrażnienie.
Poprawnie przeprowadzona prezentacja powinna rozpoczynać się od salonu. W każdym pomieszczeniu daj oglądającym czas na przemyślenia – kupujący dokonuje właśnie jednej z najważniejszych decyzji w swoim życiu i z pewnością musi to rozważyć.
Omów najważniejsze parametry nieruchomości, podkreślając, że jeżeli pojawią się jakieś pytania – jesteś do dyspozycji. Daj oglądającemu swobodę – pomyśl, jak czujesz się, gdy w sklepie stoi obok Ciebie sprzedawca, zachwalający każdy towar, jaki bierzesz do ręki.
Podczas prowadzenia prezentacji zauważysz, że większość potencjalnych nabywców obserwuje pomieszczenia z perspektywy drzwi lub w progu spędza najwięcej czasu. Kompozycja pokoju i home staging powinny być dopasowane właśnie do tego widoku. Widok z progu to również efekt pierwszego wrażenia, które zostanie najdłużej zapamiętane.
Po przeprowadzeniu prezentacji zapytaj oglądającego, co najbardziej podobało mu się w nieruchomości, a co chciałby w niej zmienić. Jeżeli klient nie zadzwoni do Ciebie, po kilku dniach skontaktuj się i zapytaj, czy podjął decyzję związaną z nieruchomością. Nawet jeżeli spodziewasz się odpowiedzi negatywnej, postaraj się uzyskać kolejne informacje zwrotne – być może na ich podstawie będziesz mógł nieco zmodyfikować kolejne prezentacje.

Więcej

Tablica inspiracji – mood board

administrator 18 stycznia 2017


Mood board to zbiór wycinków z gazet, próbek farb, materiałów, tekstów, kawałków drewna, płytek i innych elementów umieszczony na płaskiej powierzchni w celu określenia spójnej koncepcji dla wnętrza. Tablica inspiracji najlepiej sprawdza się w fizycznej formie, jednak możemy stworzyć ją również w dowolnym programie graficznym.
Tablica w formie fizycznej ma sporo zalet, ponieważ pozwala na przykład poznać rzeczywisty kolor lub strukturę materiału, dzięki czemu uruchamiamy również zmysł dotyku. Jeżeli jednak działamy pod dużą presją czasu i mamy określony budżet (co jest typowe dla home stagingu), w zupełności wystarczy forma cyfrowa.

Więcej